H95 Raum für Kultur

Salon MINUA

Komposition und Improvisation verschmelzen in einer leicht nostalgisch unwirklichen Landschaft…

Freitag, 10. November 2017, 20.00h

H95 Raum für Kultur, Türöffnung 19.00h, Eintritt frei – Kollekte

MINUAs Musik präsentiert sich offen und stets im Wandel, immer auf der Suche nach einer Manifestation dieser subtilen Schönheit, die sich einem unscheinbaren Detail verstecken kann. Inspiriert von Renaissance und Impressionismus, nordischer Folklore und Kammermusik, Jazz und Avantgarde, verschmelzen die drei Musiker zu einer Einheit, ordnen jegliches Ego dem Gesamtklang unter.

Die Grenzen zwischen Improvisation und Komposition verlieren an Bedeutung, unteilbare Aufmerksamkeit gilt dem Fluss der Musik, die Interaktion mit Raum und Zuhörer erzeugt Tongedichte; Momente, die vergänglich und nicht reproduzierbar bleiben und vielleicht gerade deshalb bleibenden Eindruck hinterlassen.

“The instrumentation of Minua is unique and their sound evokes a mood that one can easily get lost in. Their use of balance, space, and almost constant melodic improvising is intriguing as well very beautiful. What I admire most about Minua is their patience to allow their songs and compositions to unfold in very flowing rubato feel but at the same time holding the listener captive with an almost imperceptible intensity.”

– Jim Black

Kristinn Smári Kristinsson
Gitarre
Luca Aaron
Gitarre
Fabian Willmann
Bass Klarinette
www.minua.net

“Minua‘s first album “In passing” is about flow- from one imaginary scene, arrangement and sensation into the next one. About exploring the softer side of things where liquid thoughts, articulate memories and texture of rich sounds that come forth from instruments, sculpting the sound under one single roof which is slightly nostalgic. […] Highly recommended!” Effusive Magazine [Lizette Havener]

“This is a group music, a chamber sort of ensemble that isn’t afraid to throw in guitar ambient psychedelic feedback tones or a series of power chords. There is something very different about the end result. Beautiful blends, excellent musicianship, and sometimes startling lyricism. And the way the roles of each instrument shift with every composition shows real creativity and artistry. At the bottom may be an ECM sort of ambiance, but very original and extended.” Gapplegate Music Review [Grego Applegate Edwards]